:: دوره 8، شماره 3 - ( پاییز 1389 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 47-41 برگشت به فهرست نسخه ها
نیازسنجی مهارت های زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان، والدین و دبیران در سال 89-1388
مهناز صلحی*، مریم صحراییان، حمید حقانی، شیوا بیگی زاده
وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی
چکیده:   (3676 مشاهده)

شدند. ابزار تحقیق، سه پرسش نامه محقق ساخته با کسب اعتبار و روایی بود که طی آن ها از نمونه های آماری خواسته می شد ده مهارت زندگی را اولویت بندی کنند.

یافته ها: اولویت بندی ده مهارت زندگی از دیدگاه افراد مورد بررسی به ترتیب عبارت بود از: خودآگاهی، تصمیم گیری، ارتباط موثربا دیگران، تفکر خلاق، همدلی، روابط میان فردی، مقابله با استرس، حل مسئله، تفکرانتقادی، و کنار آمدن با هیجانات. از بین120 دانش آموز دختر دبیرستانی پایه سوم 7/56 درصد درطول دوران متوسطه آموزشی دررابطه با   مهارت ها ی زندگی ندیده بودند.

بحث و نتیجه گیری: اولویت بندی مهارت های زندگی از دیدگاه سه گروه  دانش آموزان پایه سوم ، والدین و دبیران متفاوت بود. مهارت های خودآگاهی، ارتباط با دیگران و تصمیم گیری به عنوان سه اولویت اول شناخته شدند. بیش از نیمی از دانش آموزان در طول دوره متوسطه، در زمینه مهارت ها آموزش ندیده بودند. 

واژه‌های کلیدی: مهارت های زندگی، نیازسنجی، اولویت یابی، دانش آموز دوره متوسطه
متن کامل [PDF 165 kb]   (745 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سایر
دریافت: 1395/3/4 | ویرایش نهایی: 1396/12/14 | پذیرش: 1395/3/4



XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 3 - ( پاییز 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها