[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 4 - ( زمستان 1388 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 52-61 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر مداخله بر افزایش رضای تمندی بیماران از بخش اورژانس بیمارستا نهای دولتی شیراز
لیلا ملک مکان، سزانه حق پناه، حسین مروج، هرداد شریفی
وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی
چکیده:   (1758 مشاهده)

چکیده

هدف: چگونگی ارائه خدمت در مراکز فوریت ها و اورژانس بیمارستان ها، می تواند نشان دهنده وضعیت کلی

ارائه خدمات در هر بیمارستان باشد . مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایت بیماران در بخش های اورژانس

بیمارستان های شیراز انجام گرفته تا با آگاهی از وضعیت موجود در راستای افزایش سطح رضایت مندی بیماران

مداخلاتی انجام شده و گامی در جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات و تحقق اهداف سازمان برداشته شود.

روش کار:

تحقیق حاضر یک مطالعه مداخله ای است که در بیمارستان های دولتی دارای بخش اورژانس شهرستان شیرا ز

انجام پذیرفت . به منظور جمع آوری اطلاعات از روش مصاحبه و تکمیل پرسشنامه استفاده شد . بر اساس تحلیل

نتایج مرحله اول مداخلات لازم نظیر توجه ویژه به تنظیف محیط اورژانس، تکریم ارباب رجوع، نظارت بر راند

اساتید و افزایش فضای اورژانس برخی بیمارستان ها انجام و پس از شش ماه مرحله دوم طرح اجرا شد . داده ها در

با آزمون های آماری مناسب تحلیل شدند. SPSS نرم افزار

یافته ها:

508 بیمار مراجعه کننده اورژانس بیمارستان های آموزشی شیراز در مرحله قبل از مداخله و 585 بیمار در مرحله

پس از مداخله بررسی شدند . میزان رضایت مندی در ک ل بیمارستان ها، در مرحله پس از مداخله بیش تر شده بود

در مرحله قبل از مداخله بیش ترین میزان رضایت از نحوه ارائه خدمات تخصصی و کم ترین میزان .( P<0.05)

در مرحله پس از انجام مداخله نیز میزان رضایت از نحوه ارائ ه .( P< رضایت از امکانات رفاهی و هزینه ها بود ( 0.05

.( P< خدمات تخصصی بالاتر از سایر خدمت ها بود ( 0.05

نتیجه گیری:

نتایج حاضر حاکی از آن است که مداخلات انجام شده در افزایش رضایت مندی بیماران موثر بوده است . باید با

به کارگیری برنامه های مدون در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات در این مراکز و همچنین با پایش مداوم

خدمات ارائه شده به افزایش سطح رضایت مندی بیماران پرداخت.

واژه‌های کلیدی: اورژانس، رضایت مندی، بیمار، بیمارستان
متن کامل [PDF 232 kb]   (687 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سایر
دریافت: ۱۳۹۵/۳/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۵/۳/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۳
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Malekmakan L, Haghpanah S, Moravej H, Mehrdad S. The Effect of Intervention on Patient's Satisfaction In Emergency Departments of the Hospitals Affiliated to Shiraz University of Medical Sciences. jmj. 2009; 7 (4) :52-61
URL: http://jmj.jums.ac.ir/article-1-771-fa.html

ملک مکان لیلا، حق پناه سزانه، مروج حسین، شریفی هرداد. اثر مداخله بر افزایش رضای تمندی بیماران از بخش اورژانس بیمارستا نهای دولتی شیراز. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (جهرم). 1388; 7 (4) :52-61

URL: http://jmj.jums.ac.ir/article-1-771-fa.html



دوره 7، شماره 4 - ( زمستان 1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی جهرم Journal of Jahrom University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3921